Aangesloten bedrijven

Het aantal ondernemers dat het Nationaal Keurmerk Hulpmiddelen heeft, blijft groeien. Klik hier voor het volledige overzicht van alle keurmerkhouders.

Waarom aanmelden voor het Nationaal Keurmerk Hulpmiddelen?

Om het Nationaal Keurmerk Hulpmiddelen te verkrijgen dient een bedrijf te voldoen aan de Erkenningsregeling Nationaal Keurmerk Hulpmiddelen. Deze erkenningsregeling wordt beheerd door de Stichting Kwaliteitsbevordering voor de Hulpmiddelenbranche (SKH). Deze stichting laat alle erkende bedrijven jaarlijks controleren door onafhankelijke certificerende instellingen.

De basis van de erkenningsregeling ligt in de 7 Zekerheden:

  1. Uw klant ontvangt een deskundig advies van vakmensen die zorgvuldig zijn opgeleid op gebied van advisering, vervaardiging en aanpassing van hulpmiddelen;
  2. Uw klant ontvangt objectieve informatie over de mogelijkheden tot het verkrijgen van een hulpmiddel;
  3. Uw klant ontvangt een veilig hulpmiddel dat aantoonbaar aan de relevante Europese veiligheidseisen voldoet;
  4. Uw klant ontvangt een goede, duidelijke uitleg hoe u het hulpmiddel optimaal en veilig kunt gebruiken in uw specifieke situatie;
  5. Uw klant ontvangt gegarandeerde nazorg en service ingeval er onverhoopt iets mis is met het hulpmiddel;
  6. Uw klant ontvangt de zekerheid van een goede klachtenregeling;
  7. Uw klant kan ervan op aan dat u aandacht besteedt aan Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen.

Lees hier de achtergrondinformatie bij de 7 zekerheden van het Nationaal Keurmerk Hulpmiddelen.

De Erkenningsregeling Nationaal Keurmerk Hulpmiddelen heeft tot doel:

De Erkenningsregeling is van toepassing op bedrijven die actief zijn in de hulpmiddelenbranche zoals dealers, leveranciers, importeurs, groothandelaren, fabrikanten, producenten en adviesbureaus.

Wanneer een bedrijf bij keuring door de onafhankelijke certificerende instelling niet voldoet aan de gestelde eisen in de erkenningsregeling, krijgt zij vaak een termijn waarbinnen zij wel aan deze eis zal moeten voldoen. Wanneer zij dit niet kan, dan wordt de erkenning ingetrokken.

Potentiƫle Keurmerkhouders

Is uw bedrijf actief in de hulpmiddelenbranche zoals dealers, leveranciers, importeurs, groothandelaren, fabrikanten, producenten en adviesbureaus organisatie en wilt u zich aanmelden voor certificering en wilt u in aanmerking komen voor het Nationaal Keurmerk Hulpmiddelen? Volg dan de onderstaande stappen zodat u er zeker van bent dat u de juiste beslissing neemt en u niet voor verrassingen komt te staan

Stap 1
U doet u er goed aan eerst de Erkenningsregeling goed door te nemen. Hierin vindt u alle eisen die het Keurmerk stelt aan het erkende bedrijf.

Stap 2
De eisen rondom de aanmelding zijn opgenomen in de Procedure registratie Nationaal Keurmerk Hulpmiddelen. Hier kunt u teruglezen welke stappen u dient te zetten alvorens de uw aanmelding in behandeling genomen wordt.

Stap 3
Vraag offertes aan bij de drie samenwerkende certificerende instellingen. U kunt offertes rechtstreeks opvragen bij de certificerende instellingen. De adresgegevens vindt u onder aan deze pagina.

Het kan zijn dat uw bedrijf misschien al ISO-gecertificeerd is. Het kan lonen om te zien of een van onderstaande instanties ook uw ISO certificaat beheert.

Stap 4
Kies een van de drie certificerende instelling en maak het contract in orde.

Stap 5
Meld uw bedrijf aan bij de Stichting Kwaliteitsbevordering voor de Hulpmiddelenbranche. Hierop dient u ook aan te geven welke certificerende instelling de audit gaat uitvoeren. Download het aanmeldformulier.

Stap 6
Richt uw bedrijfsvoering zo in dat u voldoet aan de eisen gesteld aan het Nationaal Keurmerk Hulpmiddelen.

Stap 7
Uw bedrijf en de certificerende instelling van uw keuze ontvangen bericht van de Stichting Kwaliteitsbevordering voor de Hulpmiddelenbranche als de aanmelding in orde is. U kunt met de certificerende instelling vervolgens een afspraak maken voor de audit.

Dowloads